Ingen aning... men har den klarat sig hittills är nog chansen rätt stor att den frtsätter att göra det. Mina räkor lärde sig snabbt vilka fiskar de skulle akta sig för, och dessutom använder de sina spröt att peta till närgångna fiskar!
Jag tänkte också köpa antingen CR eller Cherryräkor, men de som de haft i butiken senaste tiden har varit väldigt små och jag har inte vågat. Nu har jag dock insett att det borde funka, iom att jag har gott om javamossa de kan gömma sig i.
Åtminstone Amanoräkor gillar att det finns gömställen, då de ju ömsar (eller vad heter det nr det gäller räkor) är de extra sårbara och brukar gömma sig ett par dagar (varierar lite från individ till individ). Jag visste inte att räkor ömsar när jag skaffade min allra första räka för en massa år sedan, så när jag såg skalet ligga i akvariet var jag helt säker på att den dött. Alltså gick jag till butiken och köpte en ny, döm min förvåning när jag plötsigt hade två!!!
Överlag tycker jag att de är riktigt coola, mina brukar sno malarnas tablettmat och snabbt simma iväg med dem...
har du fler funderingar så fråga på!!